• “Vyplatí se mi
    investovat do rozšíření
    distribuční sítě?”

    strategie-distribuce-back2-1404150616.png
  • “Jsem připravený úspěšně
    vstoupit do nového
    odvětví?”

    strategie-expanze-back2-1404151318.png
  • “Opravdu se mi
    vyplatí investovat
    do rozvoje?”

    strategie-investice-back2-1404151341.png
  • “Budu investovat
    nebo snižovat náklady,
    abych zvýšil zisk?”

    strategie-zisk-back2-1404151656.png

Jak na strategii

Strategické řízení je přirozenou součástí řízení firmy. Tak jako je samozřejmostí řídit finance, marketing, obchod nebo provoz, tak je potřeba řídit i strategii ve firmě. Výzkumy ukazují, že ze všech disciplín je právě strategické řízení nejvíce opomíjeno. Strategické řízení se často nevnímá jako nezbytná...


celý článek

Strategie jako součást rozvoje

Strategické řízení firmy je úzce spjato s rozvojem firmy. Napřed si řekněme, co je rozvoj firmy a položme si provokativní otázku, musí se firma rozvíjet?Mnozí z Vás si mohou říct, co je to za zbytečnou otázku! Na druhou stranu jsem se setkal s podnikateli, kteří říkali, já dělám svůj byznys, já vím, jak to dělat a...


celý článek

Strategie v britské cyklistice

Pokud jste fanoušci cyklistiky, určitě znáte Bradley Wigginse, vítěze Tour de France. O tom, že za jeho úspěchy stojí úspěšné vytvoření a implementace byznys strategie více zde:  http://www.businesszone.co.uk/blogs/fire/fire/lessons-business-success-british-cycling


celý článek

Inovace a strategie

Termín inovace dnes používá skoro každý. Která firma neinovuje, jako by nebyla. Jsou inovace skutečně tak důležité? A co to vlastně inovace jsou? Pojďme si rozklíčovat tento pojem a vysvětlit, jak firma může zavést inovace do svého chodu a jak souvisí strategie a inovace. Vysvětleme si nejprve, co se míní inovacemi,...


celý článek

Strategické HR - rozhodují dovednosti nebo zkušenosti?

Firemní strategii je nutno rozpadnout na jednotlivé funkční strategie, tzn. většinou na úroveň jednotlivých oddělení. Mít svou marketingovou nebo prodejní strategii je dnes většinou běžné. Ne vždy se však mluví o tom, jak HR (Personální oddělení) může podporovat firemní strategii. A přitom lidé jsou často tím...


celý článek

Transformace firmy na zákaznicky orientovanou (customer-centric model)

Pozitivní zákaznická zkušenost (customer experience), jednotný (360°) pohled na zákazníka v CRM nástroji, multikanálová nebo dokonce omnikanálová komunikace se zákazníkem, customer-centric model (zákaznicky orientovaná firma), digitální transformace, využití sociálních sítí – to jsou všechno témata, která v současné...


celý článek

Jak implementovat SCRUM ve firmě se zavedeným projektovým řízením

SCRUM se stal v poslední době v České Republice „buzzwordem“, spousta lidí o něm mluví jako o spáse a nástroji, jak zefektivnit IT projekty. SCRUM začínají používat i velké korporace. Může SCRUM naplnit tato očekávání? Jak implementovat SCRUM ve firmě, kde se už projekty řídí podle některé z běžných waterfall...


celý článek

Implementace strategického plánu

Implementace strategického plánu ve firmách je minimálně stejně důležitá jako samotný strategický plán. Bohužel je docela běžné, že firmy, které investovaly nemálo zdrojů do přípravy strategické analýzy a strategického plánu, nejsou schopny tyto hodnoty využít.Podle výzkumu Kaplan and Norton 90% firem není schopno...


celý článek